Felanmälan

Vad ska jag felanmäla?
Oavsett om ditt element läcker eller är kallt eller dörren till entrén är trasig är det en felanmälan som ska till TidX.  Fler vanliga saker är fläkt, fukt, drag, trasiga saker i trapphus eller gemensamma utrymmen. Vissa saker är lägenhetsinnehavarens ansvar, vissa saker är föreningens. Om du felanmäler och felet är ditt ansvar kan TidX debitera dig för hjälpen att återställa, men detta ska de meddela dig först. Se hela listan på vad som är ditt och vad som är föreningens ansvar (sidan 4 har en sammanfattning)!

 

Serviceanmälan via Internet: TidX.se

Serviceanmälan via telefon: 020-754 754

Öppettider för felanmälan via telefon är följande:
Måndag – fredag 08.00-10.00

Felanmälan då fastighetsskötare ej är i tjänst och om omedelbart ingripande behövs, samma nummer gäller som ovan:
AKUT felanmälan gäller:
– Vattenskador
– Trasiga belysningsarmaturer i trappuppgångar och förråd
– Trasiga vattenkranar

För övriga ärenden (t.ex. inre fond, förrådsutrymmen, garage, överlåtelser), kontakta Katia Maines på TidX:
e-post: katia.maines@tidx.se
telefon: 031- 773 83 93

Fel på hiss: larmnummer till Kone (för alla hissar) 0771– 50 00 00

Fel på garageportar: Assa: 010– 47 47 120

Vid problem med skadedjur inne i din lägenhet: Anticimex 020-59 00 10 eller Anticimex. Är det något i fastigheten så gör en felanmälan.

För installation av bredband: Telia Kundtjänst: 90 200
Ange avtal: gruppanslutning nummer GA 10119
För teknisk support: Telia teknisk support: 020 – 30 00 60

Felanmälan Kabel-TV Com-Hem0771 – 55 00 00

Vid problem rörande taggar (tillgång till utrymmen, trasiga taggar)  skicka ett e-mail till info@brflustgarden.se med namn och tresiffrigt lägenhetsnummer, eller besök oss på nästkommande expeditionstid.

Följ på Facebook