Akuta ärenden

Vid akuta händelser som t.ex. vattenskador eller trasiga vattenkranar, ring omedelbart

020 – 754 754

Övriga ärenden

Att en lampa i trapphuset är trasig, att det är kallt i lägenheten, eller andra ärenden som inte är av akut karaktär skall anmälas till föreningens fastighetsskötare via en serviceanmälan (se flik nedanför). Fastighetsskötaren är inhyrd av föreningen att hantera och avhjälpa alla typer av fel i fastigheten som inte faller på dig som lägenhetsinnehavare. Om du däremot gör en anmälan kring något som åligger dig som lägenhetsinnehavare kommer fastighetsskötaren att upplysa dig om detta och vad du som delägare kommer att debiteras ifall du ändå vill att fastighetsskötaren skall utföra arbetet.

Aktuell prislista för fastighetsskötarens tjänster finner ni här: Fastighetsskötare, prislista

Innan du gör en felanmälan är det en god idé att kontrollera aktuell Driftinformation.

Görs via nätet på TidX dygnet runt eller via telefon, helgfri måndag-fredag mellan klockan 8-10 på telefonnummer

020 – 754 754

Fel på hissar anmäls omgående till Kone på telefon

0771 – 50 00 00

Internetuppkoppling tillhandahålls inte via föreningen, utan varje delägare väljer tjänsteleverantör själv. I fastigheten finns det huvudsakligen två aktörer. Har du bredband via koaxialkabel (”TV-uttaget”) så är det ComHem som är tjänsteleverantör. Har du bredband via ditt bredbandsuttag så är det Telia som är tjänsteleverantör.


För fel på ComHem bredband, kontakta ComHems kundservice via internet eller per telefon

0771 – 55 00 00

 


För fel på Telia bredband, kontakta Telia kundservice via internet eller per telefon

90 200

och ange gruppanslutningsnummer GA 10119.

Fel på någon av föreningens garageportar, kontakta Assa på telefon

010 – 47 47 120

Vid problem med kabel-TV, kontakta ComHem via internet eller telefon

0771 – 55 00 00

Vid problem med skadedjur inne i din lägenhet eller lägenhetsförråd, kontakta Anticimex via internet eller telefon

020 – 59 00 10